News

Spre Europa Centrală

de Greenstic pe Jul 04, 2023

Spre Europa Centrală

GREENSTIC VREA SĂ PĂTRUNDĂ PE PIAȚA EUROPEI CENTRALE CU INVESTIȚIA HIVENTURE!

Greenstic Europe are la dispoziție 1,48 milioane de euro (550 milioane de forinți maghiari) pentru dezvoltare, datorită investiției Hiventure, parte a grupului MFB. Compania care se ocupă cu comercializarea de ambalaje și ustensile biodegradabile de unică folosință pentru HoReCa, își extinde activitatea pe plan regional și are ca scop conștientizarea sectorului gastronomic din punctul de vedere al protecției mediului și aplicarea modelului economic circular. 

Greenstic, care se ocupă cu comercializarea și fabricarea cu ajutorul subcontractorilor, a ambalajelor pentru restaurante, boluri și tacâmuri biodegradabile, este lider pe piața maghiară. Până astăzi, servește cu produsele sale o mulțime de comercianți de anvergură, cele mai mari festivaluri, ștranduri, evenimente și restaurante. 

”Încă la startul nostru din 2019 am spus că vrem să abordăm eliminarea plasticului din sectorul HoReCa pe o bază comercială. Am știut, am înțeles, că nu putem schimba plasticul cu ceva, care nu poate fi folosit la fel de eficient (curge, nu ține căldura, bolurile nu pot fi suprapuse etc.) și costă mai mult. Înțelegem, că plasticul dispare de pe piață din cauza reglementărilor și a așteptărilor cumpărătorilor și noi căutăm cele mai bune produse disponibile pe plan mondial. Am prezentat această strategie investitorului, care vrea să finanțeze această expansiune locală și mondială folosindu-se de ea, cu aceleași baze.” - a spus Báti Márton, managerul fondator al Greenstic. 

 

Piața ambalajelor și ustensilelor biodegradabile crește dinamic în ultimii ani, cifra de afaceri medie anuală a celor mai mari participanți pe această piață în ultimii 4 ani a depășit o creștere de 24%, iar cifra de afaceri cumulată este mai mare de 38 miliarde de forinți. Performanța comercială Greenstic crește dinamic de la an la an, de la fondarea din 2019 cifra de afaceri s-a înmulțit de 4 ori. Anul trecut au început o expansiune internațională: au înființat o filială în România, iar în Slovacia au început o colaborare  cu un partener franchise.  

„Eliminarea plasticului nu este o sarcină ușoară: nu este vorba doar de schimbarea bolului de ciorbă folosit până acum cu o alternativă biodegradabilă. Fiecare sferă de activitate are nevoie de o altă soluție. Oferim soluții diferite, dacă mâncarea este servită dimineața devreme și mâncarea poate să rămână în vase mai multe zile, dacă este vorba de catering sau dacă în principal se folosesc la supe sau mâncăruri zemoase. Aproape fiecare situație cere o altă soluție. Rețeaua noastră națională de comercializare ajută partenerii noștri: discutăm necesitățile exact, aducem mostre, schimbăm produsele pe baza feedback-urilor primite. Pe baza experienței noastre, aceste consultanțe  profesionale sunt necesare. Mulți dintre partenerii noștri ne-au povestit, că au comandat diferite produse care pe baza descrierii se părea că se potrivește, dar când a ajuns comanda au fost dezamăgiți. Acest lucru nu se întâmplă pentru că produsul respectiv este de o calitate inferioară, ci pentru că se potrivește pentru o altă sferă de activitate.” - a subliniat Báti Márton.

Contextul legislației, trendurile consumatorilor prospectează creșterea continuă a cererii, așa că cei 1,48 milioane de euro (550 milioane de forinți) de la Hiventures vor fi investiți în dezvoltarea producției și a logisticii a intereselor maghiare, slovace și române, totodată în extinderea portofoliului de clienți și produse, în așa fel fortificând poziția Greenstic pe piață.

”Scopul nostru este să devenim furnizorul lider pe piața ambalajelor și ustensilelor biodegradabile în Europa Centrală, în așa fel, încât să reformăm sectorul gastronomic: amestecăm elementele protecției de mediu cu practicitatea și designul, cu legislația și așteptările consumatorilor, în acest fel alcătuind o paletă de produse și servicii unice, de încredere” - a concluzionat Báti Márton.

Reformerii gastronomici urmăresc și viața ulterioară a produselor. Serviciile lor complete cuprind compostarea biologică a ustensilelor folosite de către clienți, în acest fel motivează răspândirea modelului economic circular în domeniul HoReCa. 

„Pe lângă criteriile evidente ale pieței și scopurile de protecție a mediului, managementul cu experiență a Greenstic a fost un factor important în deciderea investiției” - a accentuat Szluha Dénes, conducătorului ramurei startup de la Hiventures, deoarece fondatorii au avut deja un exit cu succes, care a fost realizat în domeniul financiar. „Ca și investitori, este întotdeauna mai simplu să lucrăm cu o echipă care este pe aceeași lungime de undă cu noi, care este un factor decisiv al succesului, deoarece de multe ori succesul unui startup depinde de armonia membrilor” - a adăugat conducătorul. 

Pe lângă dezvoltările naționale și internaționale, Greenstic plănuiește alcătuirea propriei rețele de producție, care ar eficientiza funcționarea lor pe viitor.

 

Articole conexe

Instagram