GREEN NEWS MAGAZIN

Valuri noi în industria verde

de Greenstic pe Aug 12, 2022

Valuri noi în industria verde
Doi jucători autohtoni cunoscuți din sectorul „servicii alimentare” conștienți de mediu, Kitchy Design și Greenstic, fuzionează pentru a deveni o companie lider în Europa Centrală.
I-am întrebat pe Kriszta Buza, fondatorul Kitchy Design, și pe Márton Báti, unul dintre fondatorii și proprietarii Greenstic, despre fuziunea mărcilor și a tendințelor pieței.
De ce s-a luat decizia de a fuziona cele două companii?
BM: Am avut o afacere și o motivație personală. Kitchy știe exact ce nu știe Greenstic și invers. Kitchy este un brand de categorie premium, unic, bine stabilit, bazat pe relații personale. În schimb, Greenstic este un brand tânăr care se concentrează pe producția și distribuția de produse de înaltă calitate, de gamă medie și care necesită o structură organizatorică foarte precisă. Fuziunea celor două companii creează o companie care știe totul, care nu numai că poate furniza produse unice, în loturi mici, dar este și capabilă să servească festivaluri mai mari. Iar partea personală este că expertiza și personalitatea lui Kriszta erau necesare în compania noastră „ca o bucățică de pâine”. Am devenit mult mai mult, un adevărat Yin/Yang.
Kriszta, în ultimii doi ani, numele tău a devenit aproape complet fuzionat cu Kitchy Design în cercurile gastro. Cu o identitate de brand atât de puternică, cum ați ajuns la decizia că brandul își va schimba proprietarii și numele și că veți continua într-un rol diferit? 
BK: Vânzarea mărcii a rămas de mult timp în aer din mai multe motive. Pe de o parte, a realizat tot ce mi-am dorit. S-a educat, a creat tendințe și a devenit furnizorul exclusiv al multor localuri și festivaluri care reprezintă gastronomie de calitate, de exemplu: festivalul Gourmet. Am putut lucra cu designeri și mărci internaționale, ceea ce a fost întotdeauna visul meu. Drept urmare, desigur, a devenit din ce în ce mai puternic din punct de vedere comercial, dar a fost nevoie de o organizație logistică și financiară serioasă pentru a-l exploata, show-ul unic nu mai funcționează după un timp. Deci intenția de schimbare plutea în univers, mai mulți oameni erau interesați, dar a trebuit să așteptăm să sosească un partener, în mâinile căruia știu ce am construit într-un loc sigur. În Marci am găsit această siguranță și o dorință constantă de îmbunătățire. Aceștia sunt dedicați produselor care respectă mediul înconjurător și au cunoștințe și experiență solide în afaceri. Ei și-au făcut deja cele două startup-uri anterioare un succes sau, după cum spune jargonul, au „jucat pentru o ieșire”. Există puțini astfel de participanți pe piață în Ungaria care nu numai că vorbesc despre asta, ci chiar o fac. Au pus deja ceva pe masă. Așa că atunci când ei spun că putem fi cei mai buni împreună, îi cred.   
Care este misiunea voastră? 
BM: Kitchy a oferit serii mici de produse premium, care singure nu ar putea susține o organizație logistică masivă. Cu implicarea Greenstic, vom crea acest fundal. Împreună, vom fi singura companie de pe piață care oferă o gamă completă, din stoc, cu livrare imediată, nu doar în Ungaria, ci în multe țări din regiune. Ne dorim o companie care să opereze în mai multe țări, să deservească toate segmentele pieței, să monitorizeze și să sprijine inovația, să comunice și să educă activ piața și să depună eforturi pentru cele mai ecologice soluții posibile.
 
De ce numele Kitchy Design este întrerupt?
 BK: Pentru a deveni un brand internațional puternic, trebuie să creăm un nume și o imagine care să corespundă acestui lucru. Kitchy a început ca un brand colorat, drăguț și, deși s-a schimbat mult între timp, acest nume nu mai reflectă ceea ce reprezentăm acum. Și din punct de vedere comercial, Kitchy se contopește în Greenstic, așa că din acest punct de vedere este adecvat și ca numele Greenstic să continue într-o direcție mai bună.   
Ce experiențe profesionale v-au condus aici și de ce puteți beneficia în viitor? 
BM: Printre proprietari găsim un specialist în marketing și comunicare, fost manager multiplu, precum și cei care își construiesc numeroasele companii startup, iar odată cu venirea lui Kriszta avem și propriul specialist în branding. Păstrăm toate funcțiile importante în interior, așa că avem propriii noștri colegi de vânzări, achiziții, depozit și livrare, ceea ce ne oferă o flexibilitate unică pe piață în a servi nevoilor unice sau ad-hoc ale clienților. 
BK: Avem o echipă stabilă și încercăm să folosim continuu cunoștințele diverse ale colegilor noștri pentru a face „experiența clienților Greenstic” din ce în ce mai bună.
 
Cine sunt clienții tăi și ce schimbări percep după amenajări?
 BM: Putem servi pe toată lumea, de la un restaurant cu stea Michelin până la un bufet de colț. Lucrăm cu organizatori de festivaluri și evenimente, bufete Balaton și suntem și furnizori exclusivi la Gourmet Festival sau Lupa Strand. 
BK: Avem clienți străini, în principal hoteluri și cafenele de specialitate din țările învecinate, iar odată cu fuziunea Kitchy Design România putem deservi pe deplin și piața din România.
 BM: Avem clienți B2B, așa că acum le putem oferi o selecție mai largă de produse, livrare mai flexibilă, un proces de comandă fără probleme, un stoc unic și un magazin online flexibil și ușor de utilizat.   
Care sunt tendințele pieței și care este reacția Greenstic la aceasta? 
BM: Vedem două tendințe: pe de o parte, prețurile cresc brusc, iar pe de altă parte, tehnologiile și materiile prime disponibile pe piață se schimbă: importurile asiatice trec în plan secund, iar producătorii și produsele locale realizate din materiile prime locale devin din ce în ce mai proeminente. De exemplu, rolul dominant în prezent al trestiei de zahăr este preluat treptat de hârtie și alte soluții din fibre de lemn. Încercăm să atenuăm creșterea prețurilor prin licitarea constantă a furnizorilor și comandând în loturi mari. Monitorizăm noile tehnologii și căutăm în mod activ contactul cu producătorii și partenerii europeni. Suntem încrezători că în decurs de un an sau doi vom putea să rezolvăm că toate produsele noastre sunt fabricate din materii prime europene într-o fabrică europeană. 
BK: Visul nostru mare este propriul nostru portofoliu de produse. Ne dorim cu siguranță ca designul și cunoștințele gastronomice acumulate din anii trecuți să se manifeste în propriile produse și am făcut deja pași serioși în această direcție.
 
Dacă am înțeles bine, sunteți și distribuitorul exclusiv al câtorva mărci?
 BM: Da, avem parteneri cu care ne străduim pentru o cooperare exclusivă. Un exemplu în acest sens este Ecoproducts, care este lider de piață pe piața materialelor degradabile de ambalare pentru restaurante din SUA. 
BK: Sau australianul Huskee, scandinavul SIER, japonezul Wasara sau spaniolul Cookplay etc. mărcile au fost incluse și în portofoliul comun.   De ce este bine să lucrez cu voi? 
BM: Răspunsul este simplu. În calitate de client, este bine să lucrați cu noi, deoarece încercăm să oferim tuturor serviciul potrivit. Cu alte cuvinte, de la început, ne-am construit compania în așa fel încât să putem servi tuturor. Odată cu venirea lui Kitchy, ajungem și în segmentul premium. Compania noastră are acum aproape 20 de angajați: livrăm aproape oriunde cu propria noastră mașină, reprezentanții noștri regionali merg și în toate părțile țării, iar echipa noastră de achiziții și marketing deservește nu numai piața din Ungaria, ci și cea din România și cea din curând. care urmează să fie lansat Slovakian Greenstic.   
Care este viziunea de viitor a fuziunii celor două companii?
 BM: Dorim să creăm în câțiva ani cea mai importantă companie de servicii alimentare din Europa Centrală, care oferă doar echipamente ecologice, are un portofoliu serios de produse proprii și, în același timp, reprezintă mărcile de top din Europa ca distribuitor exclusiv. 
BK: Și toate acestea într-un stil și susținute de propriile noastre produse și campanii educaționale care stabilesc tendințe. Vrem să creăm o nouă categorie, să amestecăm puțin apa stătătoare, să generăm valuri noi. De aceea avem un nou slogan: Greenstic europe - noi valuri de ecologizare

Instagram